From interdisciplinary to interdisciplinary practicies

Authors

  • Carina Muñoz Universidad Nacional de Entre Ríos, Argentina

Keywords:

Interdiciplinary – group – interdisciplinary practicies – mental health – education

Abstract

The article presents a review of the concept of interdiscipline in the context of an investigation that studies the educational intervention experiences of teachers and mental health professionals in secondary schools. It recovers the contributions of Rolando García as well as some resonances of his pioneering study with Jean Piaget. Its examine the concept of discipline based on the notion of field, by Pierre Bourdieu and, finally, its recover the notion of group process by Enrique Pichon Rivière, to explore a conceptualization of interdiscipline as a group practice or group process, identifying some of the challenges that teamwork - interdisciplinary team - imposes on the subjects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carina Muñoz, Universidad Nacional de Entre Ríos, Argentina

Doctora en Ciencias Sociales y magister en Salud Mental. Es licenciada en Enfermería y profesora en Ciencias de la Educación. Es miembro del Comité Académico de la Maestría en Salud Mental (FTS- UNER).
Fue docente de la FCEdu (UNER) donde inauguró una línea de investigación sobre inclusión y accesibilidad educativa y realizó proyectos de extensión en el campo de la salud mental. Ha publicado numerosos artículos sobre problemas de la Educación, de las Ciencias Sociales y del campo de la salud mental.

Published

2021-06-29 — Updated on 2021-07-04

How to Cite

Muñoz, C. (2021). From interdisciplinary to interdisciplinary practicies. Educación Y Vínculos. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, (7), 34–53. Retrieved from https://ojs-act.uner.edu.ar/index.php/EyV/article/view/1062

Issue

Section

Dossier