Journey and becoming: the inheritance and legacy of Tere Negrete

Authors

  • Alejandra Pacheco Universidad Pedagógica Nacional, México
  • Héctor Hugo Monroy Martínez Universidad Pedagógica Nacional, México

Keywords:

Investigación educativa, Intervención educativa, Análisis institucional, herederos

Abstract

In the interview, he becomes aware of the educational trajectory of Dra. Teresa de Jesús Negrete Artega, how it is that through her work and interest in nursing and pedagogy, she becomes tools of medicine and training processes that they make it possible to enter a pedagogy focused on processes. You can see how Latin American teachers accompany her in her training, her foray into research and educational intervention and the bridges that are woven between Mexico, Spain and Argentina.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alejandra Pacheco, Universidad Pedagógica Nacional, México

Licenciada en Pedagogía por la Universidad Pedagógica Nacional, maestra de literatura, investigadora y analista institucional que realiza proyectos de investigación-intervención  con jóvenes y adultos, participante desde el 2012 del MEXESPARG.

Héctor Hugo Monroy Martínez, Universidad Pedagógica Nacional, México

Es egresado de la Licenciatura en Pedagogía, Universidad Pedagógica Nacional; docente en el área de Historia y Matemáticas, coordinador académico en la Escuela de Danza de la Ciudad de México y miembro/heredero de la mirada de investigación-intervención del MEXESPARG.

Published

2020-12-02 — Updated on 2021-07-03

How to Cite

Pacheco, A., & Monroy Martínez, H. H. (2021). Journey and becoming: the inheritance and legacy of Tere Negrete. Educación Y Vínculos. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, 2(6), [ 7 – 20 ]. Retrieved from https://ojs-act.uner.edu.ar/index.php/EyV/article/view/886

Issue

Section

Entrevistas. Serie Maestros y sus maestros